Caperiotumba-Hammarby 23-23

Derby nummer två I följden var ett faktum. Denna gång stod vi för värdskapet och hemmaplan på bortaplan, men vi är hemmalag, fast vi tränare en annan stans.

Detta var en publikmatch, jag har ingen aning hur många det var som tittade men det var drag på läktaren. Självklart hörs hammarbyfansen mest och sågningarna haglade glatt från deras sektion. 

Matchen i sig var väldigt ful. Dock vart det inte många utvisningar, men mycket trashtalk. Det jag minns från matchen är den sista minuten och att det var väldigt jämnt hela matchen. 

Denna match var väldigt lik det tidigare derbyt vi spelade. Vi var bra i första halvlek och Hammarby var bra i andra. 

Sista tre minuter av matchen var väldigt händelserika. 

• Wenell gör 21-23 med tre min kvar. 
• Rasmus Johansson gör 22-23 med två min kvar. 
• Hammarby missar sitt anfall. 
• Skillhammar gör mål med 50 sek kvar. 23-23. 
• Med 20 sek kvar tar Kalle Matsson time-out. 
• Armen kommer upp med 10 sek kvar 
• Adam Johansson får ett grymt läge. Räddning 
• Jeppe får bollen av mig 9 sek kvar 
• Chrippa får bollen och studsar upp 5 sek kvar (Chrippa passar aldrig i ett sådant här läge) 
• Hoppar in och får en tryckare av en hammarbyare. Skjuter Viktor rätt i magen. (Borde ha blivit straff! I alla fall enligt vad jag har sätt på videon). 
• Slutsignal! Glädje blandat med ilska går igenom kroppen. ”INTE IGEN”. 

Vi nu snubblat på det där j...vla målsnöret ännu än gång. Men jag lovar att snart snubblar vår motståndare på detta snöre och då vinner vi. Jag anser att det är små tillfälligheter som avgjort våra matcher. Dessa tillfälligheter kommer att gå vår väg inom en snar framtid. 

Några reflektioner från matchen 

• Väldigt ojämna domare måste jag säga. De brukar vara bra, men under denna match var det för många fel. Vi fick utvisning för smågrejer samtidigt som vi gjorde fulare saker än själva utvisningen. 

• Hammarbyspelarna föll väldigt enkelt. Samtidigt som de skrek som om benet hade gått av. Domarna är så korkade och går på detta. När vi gör samma sak i andra halvlek är domarna lika korkade och Hammarbyspelarna får 2 minuters utvisning. Tragiskt. (Jag tror att detta kommer ligga på kommandes säsong priolista för domare). Se bara på Finland, där fick vi varning för filmning. HELT RÄTT! 

• Jeppe gör det riktigt bra från linjen. Han sätter nästan allt och är tongivande till segern. Dock kunde det slutat åt andra hållet ifall Adam satt sitt läge i slutskedet. 

• Wenell och Nisse gör det bra i Hammarby. Självklart gör Dolk det bra från kanten och sätter sina lägen. Så nu står det 1-1 mellan oss. 

• Jag säger som Adam Johansson med sitt gigantiska leende efter matchen ”Då blir det ett tredje avgörande då”. Det ser jag fram emot.

Imorgon är det dags igen för match. Det är RIK som står för motståndet och det ska bli riktigt kul att få spela match igen. Det blir ju alltid lite extra spännande att få möta ett Göteborgslag med tanke på rivaliteten. 

/Krook

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0