CaperioTumba-Alingsås 21-32

En storförlust på hemmaplan är inte okej. Att förlora mot Alingsås hemma med 11 mål är underkänt.


Alingsås gjorde oss dåliga och utnyttjade våra misstag väl. När Aggefors dessutom har 50 % i målet så blir det väldigt svårt för oss.


Jag satt och tänkte på Alingsås i helgen och med det försvaret och det målvaktsspelet så är det inte konstigt att det har släppt in så lite mål.


Om Aggefors har över 40 % i mål vinner Alingsås alla sina matcher i år. Om inte så har motståndarmålvakten 60 %.

 

”Bryt ihop och kom igen”, ”glöm och gå vidare” så kände jag efter matchen.
Denna känsla måste H43 ha haft för 2 år sedan när de besökte oss i Idrottshuset. Vi vann väl med 15 mål och jag kom ihåg i intervjun efteråt sa Zoran att han bara ville att matchen skulle ta slut.


Exakt så kände jag i onsdags.

 

Jag har ganska dåligt minne från matchen och kan inte skriva vad som har hänt. Jag gör en lista på saker jag kommer ihåg.


·         Aggefors gör det bra. 50 %. Han har ju en fördel av att ha tränat med oss. Men vi skall ju ha samma fördel men vi lyckades inte.


·         Bliznac och Enström gör det också bra.


·         I Caperiotumba är Rasmus och Skillhammar bra som vanligt. En extra eloge till David Selander som kommer inte och visar att han är med och tampas om speltid.


·         Rasmus som för övrigt fick rött kort. Det gick så långt att han som fick knuffen i Alingsås sa ”Det var väl lite hårt dömt kanske” Ralle som aldrig ha fått rött i hela sitt liv vart väldigt förvånad.


·         Dessa domare är inte mina favoriter. Vi har ett smeknamn för de och det är inte smickrande. Men de gör ju bara sitt bästa och ibland räcker det till, men ibland inte…


·         Jag vill även ge en eloge till Stocken, han gjorde sitt jobb och läste sönder oss. Men å andra sidan, har man inget annat att göra på dagarna så borde man vara bra på detta.

 

Nog om matchen. Jag blir bara sur och irriterad.



Det har väl inte undgått någon i handbollsverige att Nacor Medinas smällde till GUIF:s superstjärna Zackrisson nere i Lisebergshallen. Det vart ju en jävla ståhejj och twitterinlägg hit och dit, artiklar överallt, uttalande från allt och alla.


Och vårt omklädningsrum är väl inget undantag.


Jag har två frågor till Nacor medina


1.       Hur tänkte du egentligen?

2.       Varför ber du inte om ursäkt och visar lite ångerkänslor?


Jag har sätt smällen många gånger och det är lika sjukt varje gång. Okej om man gör det snyggt och att det inte kommer ut. Men denna var solklar.


Alla lag har svin och alla vet att i GUIF är det Zacke och Tholin, i RIK heter de Nacor och Ysander osv. Alla vet om det. Och självklart är det dessa man hatar mer än andra. Det är även dessa man vill se misslyckas.


Jag läste i en intervju med Nacor att det är folk som har ringt och tackat honom för detta. (Sorry du är ändå inte förlåten).


Jag vill även säga att jag förstår hans ilska mot just Zacke, men att slå till honom? Fast om det är någon som förtjänat ihop en smäll i elitserien så är det väl Zacke. Eller har jag fel?


Jag kan tänka mig tongången i allas omklädningsrum i Sverige ”Fan jag hade gärnat gett den smällen” eller ”om det är någon man gärna trycker till lite extra är det Zacke”.


Jag tror det handlar om den svenska avundsjukan. Folk är väl helt enkelt avundsjuka på vad Zacke har uppnått och kommer att uppnå i framtiden. Dock är inte vägen till framgång en dans på rosor (Vilket även Zacke ha fått erfara). Det handlar om att ge och ta och Zacke är högst delaktig.


I helgen kollade jag på filmen Anger Management med Adam Sandler och Jack Nicholson. Mina tankar gick då till RIK. Det kanske vore bra att låte busarna gå på en kurs och se ifall det hjälper…



Såg att Hammarby tog en sensationell seger i Skövde igår. Verkar som Skövde har väldigt svårt mot 3-2-1. Undrar om GUIF spelar 4-2 på onsdag?


Appelgren hade 40 % i målet och Carl hade 36 %. Cederholm gjorde 11/13 och Pujol 6/13. Jag ser även att Wremer hade 6 passmissar och 0/2, vilket ger – 2,4 i MEP. Skövde verkar väldigt ojämna i år.


Nästan match i Eriksdalshallen mellan Hammarby och Skövde kommer jag att sätta många kronor på hemmaseger. Oddset lär vara väldigt högt


...


Imorgon bär det av till Göteborg för match mot Sävehof. Det ska bli väldig kul att spänna musklerna ännu än gång och det blir en tuff uppgift. Sävehof är mitt uppe i ett ChampionsLeuge kval och kommer vara matchtrötta. Vi ska göra allt i vår makt för att se till så att Sävehof får det svårt.


/Krook

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0